Over Long Distance Coaching

Long Distance Coaching is een online triathlon coaching verzorgt door Bernard Hilferink. (IRONMAN Certified Coach)

Coaching is meer dan alleen een schema maken. Coaching houdt ook in dat je de triatleet completer probeert te maken. Door trainingen te monitoren, aanpast aan de omstandigheden en gezinssituatie, voedings- en trainingsadviezen te geven. Fysiek en mentaal voor te bereiden op de wedstrijd. Maar ook je leven in balans houdt tijdens de voorbereiding. Of je nu voor het eerst een triathlon gaat doen of al ervaring hebt en er meer uit wilt halen, ik kan je daarbij helpen.

 

Trainingsfilosofie

Het doel is niet finishen, maar zo goed mogelijk finishen!

Op basis van je hoofddoel(en) maak ik een periodisering.  Hoewel duurvermogen het grootste deel van de trainingen bepaald, ben ik van mening dat er ook regelmatig ‘hard’ en intensief getraind moet worden. Variatie is belangrijk om lichaam en geest te blijven prikkelen en sterker te maken.  Afhankelijk van de periode zullen duur en intensiteit verschillen per onderdeel.

No shortcuts! Om beter te worden zul je niet alleen aan je (fijne) sterke punten werken, maar moet je ook je zwaktes verbeteren. Geen duurvermogen zonder duurtraining. Geen snelheid zonder snelheidstraining. Geen vermogen zonder (sportspecifieke) krachttraining. Ook voor je mentale weerbaarheid is het belangrijk trainingen te doen die buiten de comfortzone zitten.

Het beste uit jezelf halen vraagt tijd en motivatie. Hoewel je echt niet maanden lang 20 uur in de week hoeft te trainen om een (hele) triathlon te doen, moet er wel een bepaalde regelmaat en omvang in zitten. Elk onderdeel 2 keer in de week kunnen trainen is wel een minimum.

Stop met sporten, begin met trainen!!

 

 

Hoe werkt Long Distance Coaching.

  1. In een persoonlijk gesprek wordt het intakeformulier doorgelopen en alle doelen en (trainings)mogelijkheden besproken.
  2. Indien een persoonlijk gesprek niet mogelijk is, ontvang je per mail het intakeformulier en wordt deze later per telefoon besproken.
  3. Het schema wordt altijd gemaakt naar jouw mogelijkheden, rekening houdend met jouw privé situatie.
  4. Je krijgt de beschikking over een trainingpeaks basic account waar je je schema kunt bekijken, maar ook je trainingen dient te uploaden. (bijv. eenvoudig te koppelen aan Garmin Connect)
  5. Schema’s worden gemaakt op basis van hartslag en/of vermogen. Alleen zwemmen is op basis van gevoel.
  6. Het gebruik van een gps/hartslagmeter met upload mogelijkheden wordt ten zeerste aanbevolen.
  7. Met behulp van trainingpeaks kan ik jouw trainingen monitoren en eventueel bijsturen.
  8. Daarnaast hebben we, indien nodig, regelmatig contact om door te nemen hoe het gaat en of er bijzonderheden zijn.
  9. Tevens voorzie ik je van voedingsadviezen voor tijdens en na de trainingen/wedstrijden.
  10. Voor een wedstrijd nemen we de procedures door, zoals inchecken en verdere wedstrijdvoorbereidingen.

 

 

Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie en/of een afspraak.

Mail: info@longdistancecoaching.nl

Bel: 06-41208765

logo